Biuro podróży – jak wypromować

Czas raczej nie sprzyja biurom podróży – Polaków nie stać na wakacje, zwłaszcza te z segmentu premium. Wiele osób nie chce też korzystać z ofert biur podróży bojąc się ich upadłości i przepłacenia za wycieczkę. Dla marketera taka sytuacja to prawdziwe wyzwanie. Poniżej kilka wskazówek jak jemu sprostać.

Gorący dla biur podróży sezon trwa od maja do września, a w zasadzie od końca czerwca do końca sierpnia. Działalność reklamową i promocyjną należy jednak – z różnym natężeniem prowadzić cały rok. Trzeba wiedzieć jak trafić do serc klientów i jak zatrzymać ich na dłużej. Pamiętajmy, że sprzedając ludziom wycieczki sprzedajemy im marzenia a to zawsze wymaga odpowiedniej oprawy. Stworzenie jej nie jest wcale takie trudne!

Najlepsza (pro)pozycja

Bardzo istotnym aspektem jest tu działalność online. Strona internetowa biura podróży powinna być świetnie wypozycjonowania i o to powinni już zatroszczyć się nasi specjaliści od SEO/SEM. Najlepiej aby nazwa naszej firmy pojawiają się w 10 kluczowych wynikach dla pożądanych fraz. Jeżeli sprzedajemy wycieki do Hiszpanii to dobre frazy to np. „Hiszpania wycieczki”, Hiszpania Wycieczki z Warszawy. Jeżeli specjalizujemy się w w organizowaniu koloni dla dzieci i młodzieży to dobre będą hasła „obozy dla dzieci Poznań”, „ zagraniczne kolonie dla dzieci Łódź”. Zatroszczy się także o to aby na hasło „nazwa-biura podroży + opinie” w sieci ukazywały się dobre opinie. Możemy poprosić dotychczasowych klientów o wystawienie referencji. Strona internetowa powinna być estetyczna i łatwa w nawigacji. Wyraźnie powinniśmy zaznaczyć w niej przycisk służące do rezerwacji miejsc czy do wykupienia wycieczki. Postarajmy się podkreślić atuty każdej z wycieczek – czy jest to niska cena, czy komfortowe warunki zakwaterowania.

Klient nasz pan czeka tu i tam

Jak dotrzeć do klientów? Najlepiej dotrzeć do miejsc w których oni przebywają – także w sieci. Możemy zainwestować w reklamę w internecie bądź może pokusić się o współpracę z jaką gazetą czy radiem. Klientów pozyskać może nam też kampania ulotkowa. Czemu nie spróbować też mniej standardowych rozwiązań? Możemy np. dogadać się z jakimś centrum handlowym i na jego terenie zorganizować coś w rodzaju egzotycznej wyspy dostępnej dla klientów w której przygotujemy atrakcje dla dzieci i dla dorosłych. Dobrym pomysłem jest także promowanie się w salonach kosmetycznych czy gabinetach spa. Warto dopilnować aby dostarczyć klientom wysokiej jakości materiałów informacyjnych: ulotki w nietypowym kształcie, atrakcyjne prospekty reklamowe z pewnością przyciągną wzrok konsumenta. Ważna jest także postawa personelu odpowiedzialnego za sprzedaż – pierwsza linia frontu z klientem powinna byś świetnie przeszkolona i uprzejma.