Co robić w internecie by budować wizerunek

Dziś każda firma a raczej każdy właściciel firmy chce aby ta zaistniała w internecie. To bardzo rozsądne podejście. Było nie było – praktycznie większość ludzi młodych i wiele tych starszych przez sporą część dnia tkwi w świecie online. Marketing i PR w internecie otwierają przed przedsiębiorstwami nowe, bardzo atrakcyjne możliwości. Grunt to znać zasady rządzące cyfrowym światem i być gotowym na …wygospodarowanie odpowiedniego budżetu.

Tak, tak – wbrew obiegowym opiniom aktywność w internecie, kreowanie wizerunku i reklama kosztują. Może nie tyle co wystawienie bilbordu albo stworzenie reklamówki telewizyjnej, ale koszty zawsze jakieś są. Ktoś przecież musi prowadzić te działania lub je tylko koordynować. W firmach zajmuje się tym zwykle etatowy pracownik z doświadczeniem. Gdy takiego brak, sięga się po pomoc specjalistów, co zwykle oznacza outsourcowanie e-marketingu do wybranej agencji marketingowej. Faktycznie – PR w internecie i wszelkie inne tego typu aktywności czasem lepiej zostawić specjalistów, którzy mają w tej dziedzinie większe doświadczenie i będą potrafiły efektywniej wydać dostępny budżet. Działania w internecie pod względem swego „szkieletu” nie różnią się znowuż tak bardzo od działań w realu – trzeba stworzyć strategię, rozpisać ją na działania, określić budżet tego wszystkiego – wdrażać w życie i ewaluować rezultaty, w razie potrzeby korygować.

Podstawa podstaw, czyli strona

Sprawa podstawowa to strona www. Dziś posiadanie takiej strony to warunek sine qua non bycia w głównym nurcie – właściwie do bycia w ogóle. Obecnie jesteśmy świadkami narodzin nowego standardu RWD, czyli stron responsywnych. To takie strony, które szybko i poprawnie otwierają się na każdym urządzeniu niezależnie od tego czy to laptop czy ekranie tabletu bądź jeszcze mniejszy ekran smartfona. Nie będzie miało więc znaczenia czy internauta wejdzie na Twoją stronę z poziomu telefonu czy z peceta – www otworzy mu się poprawnie i tu i tu. Co więcej nawigowanie po stronie będzie proste, łatwe i przyjemne. A musisz pamiętać, że internet przyzwyczaił klientów do ..wybredności – jeśli jakaś strona nie chce się poprawnie załadować a nawigowanie po niej jest torturą dla oczu i umysłu to taki użytkownik bardzo szybko i z ulgą porzuci taką www na rzecz konkurencji. A tego chyba chcesz uniknąć, prawda?

Blogowanie z zasadami

W sieci warto monitorować opinie, które pojawiają się na temat firmy – można też zachęcać klientów aby dodawali też swoje. To w końcu ważny składnik wizerunku. Można oczywiście też wykupić reklamy na portalach lokalnych czy tematycznych bądź ogólnopolskich (choć te są nieco droższe). Jeśli zależy nam na dobrym pozycjonowaniu oraz budowaniu wizerunku eksperta to wówczas można pomyśleć o utworzeniu firmowego bloga na którym będziemy zamieszczać fachowe wpisy. Jeżeli np. firma zajmuje się produkcją naczyń kuchennych może zamieszczać wpisy dotyczące kuchni – jej urządzania, gotowania i tak dalej. Jeżeli prowadzimy prywatne przedszkole to możemy pisać bloga o wychowaniu dzieci, pomysłach na zabawę, czy wspólne spędzanie czasu. Kto przymierza się do prowadzenia bloga powienien jednak nastawić się na regularne dodawanie merytorycznych treści.

Wpis powstał dzięki współpracy z marketingspolecznosci.pl