Marketing ślubny

Branża związana z tematyką ślubną musi zmierzyć się ze spadającą liczbą zawieranych małżeństw i coraz bardziej wymagającymi klientami. Jak sobie z tym poradzić? Trzeba nauczyć się reklamować swoje usługi i promować je na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Niezależnie od tego czy prowadzimy sklep ze sukniami ślubnymi czy wynajmujemy weselnikom salę – musimy walczyć o klienta i sprawić aby zdecydował się korzystać właśnie z naszych usług. Jest na to kilka sposobów.

Wsłuchuj się w potrzeby

Pary, które do Ciebie trafią chcą mieć pewność, że są w rękach specjalisty. Musisz ich utwierdzić w tym przekonaniu i być nie tyle sprzedawcą co doradcą otwartym na ich potrzeby. Pytań trzeba słuchać i na nie odpowiadać – nawet jeśli słyszymy je po raz setny – dla kogoś jest to zwykle pierwszy raz i trzeba to zrozumieć. Kluczowa jest tu osoba na pierwszej linii kontaktu – jest to zwykle konsultant bądź sprzedawca. Musi być to osoba empatyczna, otwarta, umiejąca słuchać i doskonale zaznajomiona z ofertą firmy. Oczywiście takiemu sprzedawcy przydadzą się też umiejętności negocjacyjne i zdolności perswazyjne. Sprzedawca będzie tak naprawdę przewodnikiem pary po określonym obszarze. Jeżeli w grę wchodzi kupno stroju – może on powiedzieć trochę nt. ubiorowych trendów. Jeżeli chodzi o weselne menu, to podpowie co smakuje gościom tuż po rozpoczęciu uroczystości a co po godzinie 12, już w nocy.

Oferta dostosowana – w pełni

Klient – nasz pan. Ta zasada sprawdza się także w przypadku usług weselnych. Trzeba przecież zadbać o to aby klient był zadowolony i polecił nas znajomym – to najlepsza rekomendacja. Jak zadowolić kupujących? Na pewno warto postarać się spełnić jego potrzeby i skroić ofertę na jego miarę. Pod uwagę trzeba brać nie tylko jego potrzeby, ale i zawartość portfela. W dobie XXI wieku dobrze sprawdza się szeroki wachlarz usług. Jeśli sprzedajemy sukienki ślubne, to oferujmy też przeróbki krawieckie a także buty, dodatki takie jak welony, spinki a nawet i bieliznę. Dzięki temu będziemy mogli udowodnić klientom, że potrafimy kompleksowo zatroszczyć się o ich potrzeby. Jeżeli wynajmujemy weselnikom salę to zaoferujmy im ładne dekoracje w kilku wariantach kolorystycznych. Pochwalmy się też zdjęciami poprzednich imprez tego typu.

Promuj się tak, jak możesz

Reklama dźwignia handlu – także w przypadku usług weselnych. Nie trzeba jednak od razu wydawać wielu pieniędzy. Dziś można promować się na facebooku. Warto też dotrzeć do grupy docelowej np. biorąc udział w targach ślubnych. Klientów przysporzyć może też ładna i dobrze wypozycjonowana strona www. Strona internetowa może zachęcić ich do skorzystania z Twoich usług.