Marketingowy kompas – złapani w sieć

Prowadzenie działań marketingowych to dziś standard, jeżeli firma chce się rozwijać i budować swoją rozpoznawalność. Z uwagi na rozwój technologi internetowych spora część działań z zakresu promocji i reklamy, a także PR kierowana jest właśnie w stronę sieci. W ostatnich latach na znaczeniu zyskało pozycjonowanie stron i aktywność w social media. Z myślą o tych, którzy jeszcze niepewnie poruszają się po internetowych preriach, przedstawiamy marketingowy kompas.

Nie od razu Kraków zbudowano, spokojnie, wszystkiego można się nauczyć, a jeżeli nie mamy na to czasu można zlecić niektóre aktywności na zewnątrz. Tak samo z marketingiem. Warto znać jego podstawowe mechanizmy, ale jeśli nie mamy czasu na tego typu działania zawsze może scedować je na agencję marketingową i skorzystać z jej doświadczenia.

Firma o wysokiej pozycji

malpaDziś każda firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Najlepiej aby była ona responsywna, czyli żeby poprawnie otwierała się zarówno na ekranach o szerokiej jak i małej przekątnej. Chodzi o to aby www dobrze prezentowała się zarówno na laptopie jak i na smartofnie. Dzięki temu będziemy stali frontem do internauty czyli potencjalnego klienta. Kolejną ważną kwestią jest pozycjonowanie stron. Temat rzeka i ogniwo niejednego sporu. Specjaliści od SEO/SEM, czyli od pozycjonowania dbają o to aby nazwa, czy strona firmy znajdowały się wysoko w wynikach wyszukiwania. Czyli, firma X produkująca buty, chce aby internauta, który wpisze w google na przykład „buty poznań” otrzymał jej adres internetowy na górze w liście wyszukiwania. Jeśli firma łapie się na pierwszą kartę wyników google dla danej frazy – jest OK. Jeżeli jest na 2, 3, 4 i dalszych kartach, trzeba się postarać. Dziś uważa się, że nic nie robi tak dobrze na pozycjonowanie, jak umieszczanie na stronie wartościowych treści. Rzecz polega na tym, by dostarczać odbiorcom ciekawych i merytorycznych informacji. Może do tego służyć np. zakładka „porady”. Na stronie firmy zajmującej się remontami domów zamieszczać możemy np. porady dla złotych rączek czy praktyczne instrukcje. W ten sposób po pierwsze budujemy sobie wizerunek eksperta, po drugie zwiększamy szanse na dobre pozycjonowanie.

Strefa social media

marketing-strategyTeraz słów kilka na temat mediów społecznościowych. Od razu odczarujmy pewien mit! Nie każda firma musi koniecznie mieć swój profil na facebooku, czy jakimkolwiek innej platformie social media. Taka aktywność wymaga zaangażowania i znów, dostarczania użytkownikom interesujących danych. Firmy, które decydują się wejść w przestrzeń mediów społecznościowych muszą liczyć ise z tym, że każda ich aktywność lub jej brak mogą stać się tematem komentarzy ze strony użytkowników. Mogą oni chwalić firmę, ale mogą ją też mocno i nawet niesłusznie krytykować. Czujność i poczucie humoru będą bardzo przydatne! Operowanie na social media to ciągłe bycie w gotowości i zdolność do elastycznego reagowania. Wymogi internautów są spore i stale rosną.