Najpopularniejsza reklama w Internecie

Jest wiele form reklamy w Internecie, które firmy stosują, by zwiększyć rozpoznawalność marki i/lub sprzedaż produktów. Internauci podczas surfowania po sieci stykają się z setkami reklam dziennie. Najważniejszym zadaniem firm jest sprawienie, by ich reklama została zauważona.

Nie ma jednego właściwego przepisu na to, by reklama odniosła pożądany skutek. Chociaż reklama w Sieci ma wiele zalet, by była ona skuteczna, należy kierować się kilkoma czynnikami. Pierwszym i najważniejszym z nich jest wybór odbiorców i ich skonkretyzowanie. To pozwoli nam określić, jak kampania powinna wyglądać, w jakich mediach być wyświetlana i jaki powinien być sam przekaz. Jest to bardzo istotne, ponieważ nawet najbardziej kosztowne spoty czy banery internetowe nie będą skuteczne, jeśli nie dostrzegą ich właściwi konsumenci. Jeśli już odbiorcy zostaną właściwie określeni, trzeba ustalić budżet i medium. Można oczywiście wybrać wielokanałowe prezentowanie przekazów, trzeba jednak wtedy pamiętać, żeby cała kampania była spójna wizerunkowo. Warto skupić się na kampanii w Sieci i wybrać najlepsze do tego sposoby.

WWW to podstawa

W Internecie jest wiele możliwości prezentowania reklamy, do wybory, do koloru. Najpopularniejszym i podstawowym jest strona internetowa. WWW firmy musi być spójne z jej strategią i profesjonalnie przygotowane. Należy docenić jej przewagę nad innymi formami reklamy, bo to do niej prowadzą wszystkie odnośniki. Na witrynie można zamieszczać poza zdjęciami
i tekstami także filmy i animacje. Potencjał własnej strony jest ogromny i powinien być w pełni wykorzystany. Jest ona dostępna z każdego miejsca i w każdym czasie, tak jak Internet.

Wszędzie banery

Jednym z najpopularniejszych sposobów reklamy w Sieci są banery internetowe. Zna je każdy internauta, chociaż może nie zdawać sobie z tego sprawy. Większość reklam prezentowanych na witrynach, w wyszukiwarkach, na blogach czy portalach społecznościowych ma formę baneru. Występuje on w wielu odmianach tak, żeby każdy mógł wybrać coś dla siebie. Może występować jako moduł graficzny (statyczny), być animowany albo w formie interaktywnej. Niezależnie jaki to baner, po kliknięciu w niego użytkownik jest automatycznie przekierowywany na właściwą stronę firmy czy sklepu internetowego. By jednak kliknął w okienko, trzeba go do tego nakłonić. Istnieją takie banery internetowe, które są szczególnie nielubiane przez internautów. Do takich należy np. scrool baner, który irytuje użytkowników, bo przewija się wraz ze scroolowaniem strony. Często zasłania treść, dlatego jest raczej nielubiany. Najpopularniejszy baner to tzw. baner główny. Jest najczęściej zamieszczany w górnej części witryny i albo stanowi wyróżnik i oryginalny akcent, albo jest przekazem reklamowym innej firmy. Najczęściej widzimy go na stronie głównej, chociaż może występować także na podstronach. W prowadzeniu e-kampani reklamowej warto wybrać baner,
a ich różnorodność pozwoli wybrać te najwłaściwsze dla określonej marki.

Źródło: studioblackwhite.pl