Szkoła językowa – jak wypromować?

Polacy uczą się języków obcych na potęgę – dla szkół językowych to dobra koniunktura Z drugiej jednak strony, czasy są trudne, ludzie często muszą zaciskać pasa i w pierwszej kolejności rezygnują zapewne właśnie z wyjazdów wakacyjnych i różnych kursów. Jak przyciągnąć klientów do szkoły językowej? PR w internecie? A może klasyczne kampanie ulotkowe?

Zacznijmy od tego – popyt na naukę języków obcych raczej nie będzie malał. Nic w tym dziwnego – świat się globalizuje, a znajomość języków obcych to dla wielu wyznacznik prestiżu i przepustka do lepszej pracy, rozwoju kariery. W Polsce nadal silny jest mit dobrego wykształcenia i silny pęd do nauki, podnoszenia kompetencji. Szkoła językowa – jeśli chce osiągnąć sukces powinna się w te trendy wpisać i je umiejętnie wykorzystać.

Klient w sieci

Podstawowa sprawa to strona www – powinna być atrakcyjna wizualnie zawierać potrzebne odbiorcom informacje. Najlepiej aby była ona represywna czyli tworzona w formacie RWD, który pozwoli dobrze otwierać ją zarówno na laptopie jak i na telefonie i smartfonie. Jak coś robić to porządnie. Oczywiście warto zamieścić na witrynie internetowej cennik kursów i podać dokładny adres kontaktowy szkoły. Warto zatroszczyć się też o PR w internecie. Zobaczmy jakie opinie o firmie można znaleźć w sieci, zainteresujmy się ofertą reklamową na lokalnych portalach. Co z social media? To dobry sposób na przyciągnięcie uwagi kursantów. Jednak uwaga! Nie trzeba tworzyć od razu fanpage’a konkretnej szkoły językowej – można pomyśleć nad uruchomieniem strony w klimacie „idiomy francuskie”, „niemiecki na co dzień” etc. Chodzi o to aby fanpage pomagał kursantom w nauce. Dzięki niemu dotrzemy też z komunikatami do osób zainteresowanych nauką danego języka.

Słowa mają znaczenie

Zwróćmy też uwagę na formę i język w jakim komunikujemy o naszej ofercie. Istnieją szkoły skupiające się na 1 języku i takie, które oferują cały ich szereg. Niezależnie od modelu, należy po prostu wymyślić dobre hasła reklamowe i umieć opowiedzieć o ofercie. Warto pochwalić się kursami specjalistycznymi np. angielski biznesowy, niemiecki dla sekretarek, francuski dla opiekunek etc. Warto wykorzystać też okazje takie jak dzień, dziecka, boże narodzenie, początek roku szkolnego a potem akademickiego. Dla szkół językowych szczególnie intensywnym promocyjne czasem jest koniec wakacji – to we wrześnio i październiku przychodzą do nich chętni na kursy. Jednak aby przyszli trzeba ruszyć do działania – jeszcze w wakacje! Nie ma czasu do stracenia!

Źródło studioblackwhite.pl