Ze smakiem, czyli strony www dla restauracji

Jeśli prowadzić restaurację, knajpę lub jadłodajnię, to pewnie masz już swoją www. Nie masz ten artykuł jest dla Ciebie. Masz? Informacje zawarte poniżej też Ci się przydadzą. Nie wystarczy przecież aby strona po prostu była. Ona musi przyciągać oko klienta i skusić go na wizytę. Zobacz jak tego dokonać.

Czasy kiedy wystarczało mieć stronę www aby się wyróżnić minęły bezpowrotnie. To obecnie standard. Nie można też przesadzać w drugą stronę i atakować odwiedzających wodotryskami – wyskakującymi oknami, melodyjkami i czym tam jeszcze wyobraźnia podpowie. Dobry smak potrzebny jest nie tylko w naszej restauracyjnej kuchni.

Założenia o zakładkach

Strona www to najczęściej owoc pracy trzech osób – grafika, informatyka oraz copywritera. Oznacza to, że dobra strona składa się z ciekawych grafik, dobrych tekstów i sprawnego zaplecza technologicznego. Dobre połączenie tych elementów zrewanżuje się smakowitym dla oka daniem. Przy tworzeniu strony pamiętaj, że owszem jemy ustami, ale dużą rolę odgrywają także oczy. Co zatem robić? Zacznij od początku – ile zakładek powinna mieć strona restauracji? Byle nie za dużo. Bezpieczny wariant to „O nas”, „menu,” „kontakt”, „galeria”. W zakładce o nas opiszesz np. lokalizację restauracji, jej tradycję, walory czy inne teksty charakterystyczne. Nie zalewaj klientów potokiem informacji na Wasz temat. Najważniejsze dane wystarczą. Warto chwalić się wyróżnikami. Jeśli jesteśmy najstarszą knajpą w mieście – napiszmy o tym. Mamy certyfikat jakości – pochwalmy się. Nikt nie będzie tracił czasu na szukanie informacji o nas – sami musimy wskazać klientom to, co według nas jest godne pochwały.

Kuszenie na żywienie

Jedźmy dalej: zakładka „menu” to dla naszych klientów główne danie. Zakładka ma kusić, wabić być ucztą dla oka. Musimy na niej zaprezentować nasze dania – ich walory, sposób przyrządzenia a także ceny. W tej zakładce gramy obrazami, widokami i fotografiami – musimy przekonać klientów, że nasze dania są najbardziej apetyczne, sycące wprost najwspanialsze. Zakładka „kontakt” to miejsce na podanie danych takich jak adres, nr telefonu, mail, fax i tym podobne. Mapka mile widziana podobnie jak zdjęcie restauracji z zewnątrz. „Galeria” będzie miejscem w którym zaprezentujemy zdjęcia lokalu, załogi może też gości, czy potraw. Jeden warunek – zdjęcia muszą być profesjonalnie wykonane i ładne. Jeśli przewidujemy dla klientów jakieś promocje to można pomyśleć o specjalne zakładce o takim tytule. Dobrze zarezerwować też miejsce na aktualności w których będzie można informować o nowościach w menu, czy zniżkach albo wydarzeniach. Pamiętajmy aby regularnie dodawać newsy do aktualności – raz na tydzień to przyzwoite minimum.