Zimowe promocje – ABC marketera

Zima to czas w którym mało komu chce się wychodzić z domu a z drugiej strony na zewnątrz wygania nas szaleństwo zakupów bądź biała gorączka na stoku. Okres świąteczny to dola handlu nomen omen święty czas, w którym odnotowuje się zwykle spore zyski, czasem większe niż przez wszystkie inne miesiące razem wzięte. Jak przyciągnąć klientów w tym okresie?

Promocje w sklepach i ozdoby w klimacie świąt ruszają już praktycznie po święcie zmarłych. To dosyć drastyczne podejście, jednak warto ruszyć z akcjami promocyjnymi odpowiednio wcześnie. Rzecz jasna – każda akcja promocyjna powinna być starannie zaplanowana: z wyprzedzeniem i stosownym budżetem. Na koniec zaleca się przygotowanie podsumowania. Co można zaoferować klientom?

Co oczy widzą, tego serce pragnie

Na pewno warto postawić na wrażenia estetyczne i wizualne. W sklepach i na elewacjach dobrze prezentują się wszelkie świąteczne ozdoby i motywy: choinka, igliwie, lampki czy jemioła. Niektóre firmy decydują się na ośnieżeniu okien sztucznym śniegiem czy powieszeniu świątecznych śnieżynek. Klimatyczna muzyka? Czemu nie! Byle nie była ona za głośna. Hitem jest rozpylanie zapachu. W sklepach z branży spożywczej czy dekoracyjnej dobrze sprawdzić mogą się np. zapachy ciasta. Sklep powinien być przesiąknięty atmosferą świąt – dobrze, jeśli akcent tego rodzaju mają też sprzedawcy. Może być do przypięty do ubrania listem jemioły, świąteczna czapeczka czy ozdobny kubraczek.

Twój towar – prezent idealny

Każdy marketer chce aby klienci traktowali promowane przez niego produkty jako idealny pomysł na prezent. Nie bez powodu w okresie świąt pełno zestawów świątecznych – ładnie zapakowanych przedmiotów i kart podarunkowych. Powinniśmy dać klientom taką możliwość, pokazać im, że nasze produkty, usługi to idealny pomysł na prezent. Usługa pakowania rzeczy na prezent jest właściwie standardem. Pamiętajmy, że ludzie to wzrokowcy – widząc obok sklepu ładnie zapakowane paczki będą się chętnie do niego kierować. A w środku sprzedawcy zadbają już o odpowiednią obsługę gościa. Promowanie towarów może przyjac też formę klasycznej reklamy w prasie czy w sieci.

W imię relacji

Co z promocjami? Warto łączyć rzeczy w świąteczne pakiety w dobrej cenie. Święta to świetny czas na docenienie stałych klientów. Dobrym pomysłem jest stworzenie specjalnego, świątecznego newslettera, który będzie oferował im unikatowe promocje i rabaty, albo…będzie zapraszał do odebrania świątecznego upominku. Co z kontrahentami? To moment na to aby wysłać im własnoręcznie wypełnione życzenia. Moc ręcznego pisma w połączeniu z mocą świąt może dokonać..cudów.

Źródło internet360.pl